خبرهای داغ:
معاون بازرگانی داخلی شرکت پشتیبانی امور دام کشور؛  

پرداخت ۲ هزار میلیارد تومان از بدهی دامداران و مرغداران کشور   

معاون بازرگانی داخلی شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: سه هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان دام و مرغ از تولیدکنندگان خریداری شده و تاکنون ۲ میلیارد تومان از بدهی‌ها به شکل تهاتر با نهاده دامی پرداخت شده است.
کد خبر: ۹۴۶۳۱۷۱
|
۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸

قزوین_به گزارش خبرنگار بسیج، محمد جعفری صبح امروز در مراسم تکریم و معارفه معاونت بهبود تولیدات دامی، اداره کل پشتیبانی امور دام و رییس اداره امور عشایر استان قزوین بیان کرد: سه هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان دام و مرغ از تولیدکنندگان خریداری شده و تاکنون ۲ میلیارد تومان از بدهی‌ها به شکل تهاتر با نهاده دامی پرداخت شده و مابقی بدهی مرغداران و دامداران تا هفته‌های آتی به شکل کامل پرداخت می‌شود.

وی اضافه کرد: قبل از مردمی سازی یارانه‌ها خریدها از سوی شرکت پشتیبانی امور دام محدود و کوتاه مدت بود، به طوری که با بالا رفتن قیمت یک کالا ورود مقطعی به بازار صورت می‌گرفت، اما اکنون بعد از مردمی سازی یارانه‌ها هزینه‌های تولید افزایش یافته و نقش شرکت پشتبانی امور دام پررنگ تر شده است. 

جعفری تاکید کرد: مشکل اساسی ما در حوزه ذخیره سازی مرغ و گوشت برای کل استان‌های کشور نبود زیرساخت‌ است که اگر این امکان فراهم شود، میزان ذخیره سازی گوشت و مرغ به مقدار قابل توجهی افزایش می‌یابد.

این مسئول خاطرنشان کرد: یک زمانی در کشور برای تامین امنیت غذایی نیازمند واردات گوشت قرمز بودیم و اکنون به واسطه خودکفایی در تولید میزان تولیدات دامی کاهش پیدا کرده و موجب توانمندی اقتصادی سیاسی و اجتماعی کشور شده است.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها